U got what it takes?

Träningsvärk? Ja tack!!

Igår så körde jag ett biceps och tricepspass för det var länge sedan plus att jag ville ta det lugnt med resten av kroppen. Det var riktigt tungt då jag var uppe på 17 kilos hantlarna. Jag är i form och jag är så sjukt nöjd. Men jag ska bli i ännu bättre form nu när jag ska träna inför tough mudder!
Jag har fått med min bror i mitt lag och hoppas på en gammal kompis till oss två som är militär! Det blir riktigt hårda tag!

Men åter till passet igår! Det gick så sjukt bra att mina armar är död idag! Men det är verkligen värt det då man får se resultatet. Jag ska försöka få fram bilder på mig för kanske 2-3 år sen så ska ni få se skillnad.

blogstats trackingpixel

Tough Mudder

Jag har anmält mig till ett lopp som kommer gå av stapeln nästa år. Det är lite utav ett kraftprov då det inte är ett vanligt lopp utan ett mer hardcore som är uppbyggt som en hinderbana. Ni kommer få följa min träning genom detta och självklart slutfasen.

http://toughmudder.com/events/sweden-event-preregistration/

Jag håller på att starta ett team så är det någon som vill vara med skicka ett mail till mig!

Ni kan läsa på länken vad det går ut på.

Jag ska snacka med mina kollegor idag om ett bra upplägg för träningen inför detta! Sen blir det eventuellt två triathlon nästa år med min bror med. Men det återstår att se då hans fot inte riktigt är ok än.

Welcome to my world of hard training, tears, pain and fun!!

blogstats trackingpixel

trivselvikt

Söndag idag. Bestod av ett rent tungt benpass. Jag ville köra slut på mina stackars ben. Det resulterade i utfall och knäböj med 70 kg. Riktigt nöjd! Sen så maxade jag en benmaskin. Jag är verkligen på gång! Det är bara magrutorna kvar nu ungefär. Lite småskavanker här och där men det löser sig med tiden.

Vad håller igång min träning? För mig så är det att jag stegrar när jag tränar. Jag kan börja på en trivselvikt som jag klarar 10 av sen höjer jag vikt så jag bara klarar 8 sen höjer jag så att jag klarar 6 sen höjer jag så att jag klarar 3. Jag maxar aldrig om jag tränar själv för det går inte. Man behöver någon som säkrar en. Detta får musklerna att utvecklas för att du utmanar dom med mer vikter.

Folk som går på pass som bodypump, skivstång osv måste tänka på att höja vikterna om dom ska ha effekt av det. Så satsa hellre på riktigt tung styrketräning.

blogstats trackingpixel

Smile and wave

55 minuter yoga för en tjej som sysslar med styrketräning är DÖDEN! Yogan var intressant och ganska kul men ack så tråkig. Vart är farten och fläkten? Nä, hellre spinning, styrketräning och löpning än yoga..

Jag hade velat gå på riktig yoga som har en röd tråd. Inte bara hoppa in på något pass då och då. Jag vill lära mig alla grunder och hitta min kropp. Kunna stå på huvud utan några problem och göra ett långsamt handstand. Nu är jag mer flaxig i mina rörelser.

Hade en bra och slapp dag idag. Jag gick inte upp förrens vid 10 så jag låg och drog mig och mös länge i sängen. Sen stack jag till jobbet och hade 3 kunder. Med den ena körde jag ett rent Kettlebellpass för hon skulle också på yogan. Så det blev ett lättare pass för att hitta teknikerna inom Kettlebell. Det är väldigt svårt för många gör riktiga brutala fel. Men man lär sig, somliga efter dom skadat sig..

Min egna träning och fasta går kalasbra och jag tränar som attans. Idag var min vilodag, det var därför jag körde yoga. Jag kan inte vara helt still utan måste alltid aktivera mig men jag kan göra det lugnt istället för att gå loss totalt. I morgon däremot då ska jag begå rage på jobbet. Jag ska träna biceps och triceps så det står härliga till! Kanske lite frivändningar med!

 

 

blogstats trackingpixel

Löpträning

Sprang 6 km igår! Jag kände mig grym i löpsteget. Jag hade lätt kunnat ta milen.. Men jag och en kompis sprang 6 km i skogen på stigar som var väldigt upp och ned. Det kan man ju lugnt påstå att det känns idag i rumpan. Det plus träningsvärk från ett hårt benpass.

Det finns bara en anledning till att jag har ett stark löpsteg och det är all styrketräning för benen. Efter att ha haft en genomgång med min kollega Fredrik Steen så har jag förbättrat mig själv samt att jag har förbättrat mitt sätt att lära till mina kunder. Ska man ha ett stark löpsteg så krävs det att man gör styrketräning. Visst det går att bara köra kondition men det är mer värt att lägga in styrka också.

Satsa isåfall på att göra knäböj, frontsquat, overhead squat med en olympic bar! Lägg ingen energi på maskiner för man får ej ut lika mycket av det som övning. Använder man sig av en OB så får man med balansen också. Det kan vara svårt med tekniken med OB. Det är därför man ska ta hjälp av en duktig PT som kan förklara alla momenten.

blogstats trackingpixel